جاذبه های دیدنی یزد


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 63
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

یزد فیک

جاذبه های دیدنی یزد
شنبه 11 بهمن 1399 ساعت | بازدید : 2036 | نوشته ‌شده به دست ولی غلامی | ( نظرات )

یزد که به شهر بادگیرها، شهر دوچرخه ها و عروس کویر نیز مشهور است یکی از شهرهای مرکزی ایران به حساب می آید و بافت تاریخی آن شهره خاص و عام است. این شهر زیبا و تاریخی به دلیل جاذبه های مختلفی که در دل خود در میان مسافران و گردشگران پرطرفدار است.

زمانی که به یزد سفر می کنید، گزینه های مختلفی را برای بازدید پیش رو خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم به اختصار برخی از این جاذبه های دیدنی را بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

مسجد جامع یزد

به هر شهری که در ایران سفر کنید، ردپایی از مسجد جامع را در آن ها خواهید یافت. شهر یزد نیز از این قاعده مستثنی نیست و در دل خود مسجد جامعی زیبا و منحصر به فرد دارد. مسجد جامع یزد یکی از شاهکارهای معماری ایران به حساب می آید و هر بخشی از آن نشانه ای از دوره های مختلف در ایران محسوب می شود.  این بنای شگفت انگیز گنبدی زیبا دارد که متعلق به دوره ایلخانی است و کاشی کاری های آن چهره منحصر به فردی به آن می بخشد.

آتشکده یزد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آتشگاه ها در گذشته محل عبادت زرتشتیان بوده و جایگاه ویژه ای در میان آن ها داشته است. در بخش های مختلف ایران آتشکده های متفاوتی بنا شده است و هر کدام از آن ها ویژگی خاص خود را دارند.

یکی از همین آتشکده ها در شهر یزد خودنمایی می کند و در دوران پهلوی اول ساخته شده است. این مکان برای زرتشتیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بازدید از این آتشکده برای عموم ازاد است، اما ورود به آن نیازمند رعایت برخی از نکات است. به عنوان مثال آقایان باید کلاه سفید بر سر داشته باشند و خانم ها نیز باید روسری سفید و لباس هایی که به رنگ روشن هستند بر تن داشته باشند.

میدان امیر چخماق

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی یزد میدان امیر چخماق است. این میدان یکی از مهم ترین میدان های شهر یزد به حساب می آید و جزء جاذبه های گردشگری مهم این شهر محسوب می شود. مجموعه امیرچخماق در یزد شامل مواردی همچون بازار، تکیه، مسجد و آب انبار است که قدمت آن به دوره تیموری ها بر می گردد.

نکته مهمی که درباره این میدان وجود دارد ثبت آن در فهرست آثار ملی است. تکیه ای که در این میدان ساخته شده است در سال 1330 به ثبت آثار ملی رسید و مسجد واقع در این میدان نیز در سال 1341 در آثار ملی ایران ثبت شد.

موزه آب یزد

افرادی که در شهرهای کویری زندگی می کنند به خوبی با ارزش آب آشنا هستند. در نواحی کویری وجود آب بسیار ارزشمند است و می تواند حکم طلا را برای ساکنین داشته باشد. یزد نیز به عنوان یک شهر کویری از این قاعده مستثنی نیست و قنات ها و کاریزهای مختلفی در خود دارد. 

موزه آب یزد در یکی از خانه های قدیمی این شهر جا خوش کرده است و بازدید از آن می تواند برای هر فردی اطلاعات ارزشمندی داشته باشد. این موزه در خانه کلاهدوزها واقع شده و کاریزها و آبراه های مختلفی را به نمایش می گذارد. اگر دوست دارید جاذبه های تاریخی یزد را از نزدیک کاوش کنید اجاره ویلا سایت رنتی جا می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد تا بتوانید ویلایی را در این شهر برای خود اجاره کرده و چند روزی را در این شهر بی نظیر بگذرانید.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: